Elf i Zły Ogr: Przygoda na Wyspie Ruin

dodano: 12-12-2023

Elf

Dawno, dawno temu, w krainie, gdzie gęste lasy ustępowały miejsca kwiecistym polanom, a noc rozświetlała srebrzysta poświata magicznych gwiazd, żył sobie maleńki elf o imieniu Emil.
Ogr na rysunku: Ogr Jego dom znajdował się wysoko w koronie rozłożystego dębu, gdzie z poranną rosą przesiadywały śpiewające ptaki, a zapach mchu i liści był tak silny, że czasem nawet motyle dostawały zawrotu skrzydeł. Emil nie był zwykłym elfem. Miał oczy jak dwa lśniące bursztyny, które dostrzegały tajemnice tam, gdzie inni widzieli zwyczajne rzeczy.
Borsuk na rysunku: Borsuk Był też bardzo odważny, choć sam nie przyznawałby się do tego przed nikim. Jego towarzyszami były nie byle jakie zwierzęta. Błyskawica - czarny jak noc koń o grzywie tak długiej, że przeczesywały ją leśne wiatry.
Złota rybka na rysunku: Złota rybka Kolczasty - jeżek, którego kolce lśniły w świetle księżyca jak srebrne igiełki. Mądrala – borsuk z okularami zrobionymi z kropli rosy i liści, znany ze swej nieprzebranej mądrości. I wreszcie Złota Rybka – niezwykłe stworzenie, które potrafiło rozmawiać nie tylko z rybami, ale też ze strumykami, jeziorami i nawet deszczem.
Koń na rysunku: Koń Pewnej jasnej nocy, gdy Emil drzemał w hamaku splecionym z liści, nawiedził go dziwny sen. We śnie przemówił do niego leśny duch – opowiedział o Wyspie Ruin, otoczonej szmaragdową wodą, nad którą zawisła ciężka chmura strachu. Na wyspie tej niegdyś rozkwitało potężne, magiczne miasto, a teraz rządził tam zły ogr Grobrun – wielki, o zielonkawej skórze i oczach błyszczących jak zaklęte kryształy.
Wyspa na rysunku: Wyspa Grobrun szerzył strach, pochwycił w niewolę dzikie stworzenia i swą potęgą zamknął serca mieszkańców wyspy w kamiennej ciszy. Rankiem Emil poczuł, że to nie był tylko sen – to było wezwanie. Po krótkiej naradzie z przyjaciółmi, cała piątka postanowiła wyruszyć na wyprawę, chlupoczącym, maleńkim okrętem Błyskawicy.
Jeż na rysunku: Jeż Stateczek miał żagle utkane z pajęczych nici i dno wyściełane piórami sowy, dzięki czemu sunął nad falami niczym cień przelatujący nad taflą jeziora. Gdy dotarli na Wyspę Ruin, powitały ich gęste mgły i cienie budowli sprzed setek lat. Ściany były porośnięte bluszczem, popękane kolumny drżały pod dotykiem wiatru, a z mroku wyłaniały się posągi, które nocą ponoć ożywały.
Ruiny na rysunku: Ruiny Rybka przemknęła przez podziemne kanały, Kolczasty wyczuwał drogi wśród labiryntów ruin, a Mądrala czytał runy wyryte w kamieniu. W wirze przygód odkryli ukryte skarby: lśniące monety, misternie rzeźbione szkatułki i starożytne księgi, z których padał blask niewidoczny dla oczu ludzi. Potem, podążając za stłumionym, groźnym pomrukiem, trafili do wielkiej jaskini – pałacu ogra . Jaskinia była jak zimna, kamienna paszcza, wewnątrz której świeciły kryształy odbijające każdą, nawet najmniejszą, nadzieję na ucieczkę. Emil, przypominając sobie słowa leśnego ducha: „Nigdy nie zapominaj, że moc przyjaźni przewyższa nawet najstraszliwsze zaklęcia”, poprosił przyjaciół o pomoc w wymyśleniu planu. Przemyślili wszystko dokładnie . Błyskawica miał wabić ogra, Kolczasty rozstawiać kolczaste zasadzki, a Mądrala – najsprytniejszy z nich – kopać pułapkę. Złota Rybka miała zadbać, by w kluczowym momencie pułapka była wypełniona wodą, bo jak głosiła legenda, ogr miał okrutną słabość do kąpieli, choć strasznie się do tego nie przyznawał. Kiedy nadszedł czas, wszystko rozegrało się jak w najpiękniejszej orkiestrze . Błyskawica pognał wokół jaskini rozpierzchając liście, tak że nawet mgły się rozpierzchły. Grobrun podążył za stukotem kopyt, rozwścieczony i pewny swego. Kolczasty toczył się pod nogami ogra, ciągle wyskakując tu i tam, a Mądrala z rybką uszykowali pułapkę: głęboki dół wypełniony migoczącą wodą . W zamieszaniu Emil rzucił w kierunku ogra niewielki, lekko świecący kryształ, który wykradł z ruin – był tak piękny, że nawet serce ogra łkało ze wzruszenia. Grobrun zamarł i sięgnął po kryształ, po czym nieostrożnie podążył za nim prosto do pułapki – i z pluskiem wpadł do wody. Kolczasty zwinął się przy brzegu, by ogr nie mógł wyskoczyć, Mądrala sprytnie przerzucił gałęzie, a Rybka rozbłysła złotą łuską, przemieniając wodę w magiczny nurt . Zły ogr został pokonany, ale Emil popatrzył na niego z troską. Zamiast go uwięzić na wieki, Elf szepnął mu do ucha słowa przebaczenia i zaproponował, by został strażnikiem ruin, pilnując przed złem, a nie je mnożąc. Grobrun długo milczał, lecz łzy spłynęły mu po policzku – może pierwszy raz w życiu była to łza dobroci . Mieszkańcy wyspy – elfy, krasnoludki i tajemnicze zjawy – wyłonili się spośród zgliszcz i podziękowali Emilkowi oraz jego dzielnym towarzyszom. Powstała wielka uczta wśród białych jabłoni, a śmiech i taniec niosły się aż za horyzont. Emil i przyjaciele zostali uhonorowani najwspanialszą nagrodą – medalionem Przyjaciół Ruin, który migotał światłem wspólnej przygody . Od tamtej pory wyspa już nie była miejscem lęku, lecz światłem dla przybyszy. Emil, Błyskawica, Kolczasty, Mądrala i Złota Rybka ruszyli potem na inne wyprawy, niosąc dobro, mądrość i serce szeroko otwarte, bo wiedzieli, że nawet największy ogr może zmienić swoje serce. .. Tak kończy się moja opowieść – niech bajka ta szepcze Wam do snu, że odwaga, przyjaźń i przebaczenie czynią świat miejscem pełnym cudów.




Zobacz więcej bajek:


Czarodziej Leopold i Przygoda ze Złym Trollem: Opowieść o Odwadze, Przyjaźni i Przemianie

Dawno, dawno temu, kiedy gwiazdy spadały z nieba, a lasy szumiały magicznymi opowieściami, w krainie zwanej Mirabelą mieszkał czarodziej Leopold. Był znany wśród wszystkich stworzeń – i tych chodzącyc... czytaj dalej...

Zosia i Minotaur czyli odwaga na skraju morza

Dawno, dawno temu, za siedmioma falami i trzema wzgórzami, tam gdzie błękitne morze spotykało się z pachnącymi lasami, leżała niewielka wioska, która w słońcu błyszczała jak perełka rzucona przez Nept... czytaj dalej...

Król Baltazar, Zły Demon i Bohaterska Czwórka: Przygoda w Wielkiej Mocarni

Dawno, dawno temu, gdy jeszcze legendy chodziły po świecie w świetlistych szatach, a wróżki przysiadały na porannych pajęczynach, istniało królestwo zwane Wielką Mocarnią. Kraina ta lśniła zielenią la... czytaj dalej...

Kategorie w których wystąpiła bajka:

Elfy: Magiczne historie dla dzieci

Poznaj czarujące opowieści o elfach, pełne przygód i niezwykłych miejsc. Bajki, które rozbudzają wyobraźnię i inspirują najmłodszych do marzeń.

Ogry: Bajki pełne przygód

Wejdź do krainy ogrów, gdzie wyzwania czekają na każdym kroku. Historie uczące odwagi, wierności i niezastąpionej mocy przyjaźni.

Koń: Magiczne opowieści i przygody

Wybierz się w podróż po łąkach i lasach wraz z końmi, które pokazują odwagę i piękno przyjaźni. Wspaniałe bajki na dobranoc dla małych marzycieli.

Jeż: Ciepłe opowieści na dobranoc

Poznaj wzruszające bajki o jeżach, które uczą wrażliwości, przyjaźni i odwagi. Idealne do czytania przed snem, aby wyciszyć dzieci po dniu zabawy.

Borsuk: Opowieści na dobranoc

Poznaj niezwykłe przygody borsuków, które uczą wytrwałości, przyjaźni i mądrych wyborów. Doskonałe historie do wspólnego czytania przed snem.

Złota Rybka: Magiczne opowieści na dobranoc

Poznaj bajkowe historie o złotej rybce, która spełnia marzenia i niesie cenne lekcje. Idealne do czytania przed snem, by rozwijać wyobraźnię i empatię.

Ruiny: Tajemnicze bajki dla dzieci

Odkryj pełne zagadek i magii historie osadzone w starych ruinach. Idealne opowieści przed snem, które pobudzą ciekawość i wyobraźnię najmłodszych.

Wyspa: Bajki na dobranoc

Przenieś się na tajemniczą wyspę, pełną niecodziennych przygód i przyjaznych stworzeń. Historie, które rozbudzą wyobraźnię i zapewnią spokojny sen.