Królowa bohaterka i zły nekromanta

dodano: 20-9-2023

Królowa

Dawno, dawno temu, na odległej wyspie spoczywającej jak klejnot wśród lazurowych wód, rozciągało się królestwo niezwykłe, o jakim marzyć mogą tylko dzieci o bujnej wyobraźni.
Jezioro na rysunku: Jezioro Ta wyspa, zwana Rozświetloną Zatoką, otulona była kaskadami kwitnących kwiatów i pachnących drzew, które szeptały bajki wśród liści. Jej serce stanowiło ogromne błękitne jezioro, kryjące wirujące tęczowe ryby oraz tajemnicze, nigdy nieodkryte głębiny, w których czasami można było usłyszeć ciche pieśni syren. Nad jeziorem, na wysokim klifie, błyszczał w słońcu zamek o wieżach zdobionych lśniącą perłową mozaiką.
Małpa na rysunku: Małpa Tam właśnie mieszkała mądra i sprawiedliwa królowa Aurelia, której dobroć sławiły wszystkie stworzenia na wyspie. W tej magicznej krainie nie brakowało niezwykłych zwierząt—była Dama Sarna o futerku miękkim jak rozkwitający puch młodych paproci, Pan Żyrafa przerastający wszystkie drzewa, a jego oczy były mądre i spokojne jak tafla jeziora w pogodny dzień, Małpa Mądrala, zawsze czujna i zamyślona, oraz Papuga Plotkara, barwna jak tęcza po letnim deszczu i znająca sekrety wszystkich zakątków wyspy. Wszyscy żyli w harmonii, świętując każdy poranek śpiewem, a wieczory spędzali na opowieściach przy ognisku.
Papuga na rysunku: Papuga Jednak pewnego dnia, gdy wschodzące słońce przeciągało złote promienie po spokojnej tafli jeziora, nad wyspą zawisł cień, jakiego nikt nie pamiętał od pokoleń. Z mgieł, które niespodziewanie rozlały się po lesie, wyłonił się nieproszony gość—zły nekromanta zwany Mrocznym Morghulem. Miał on czarne szaty, obsypane srebrnym pyłem, a w jego oczach czaiła się głęboka otchłań.
Wyspa na rysunku: Wyspa Morghul pragnął władać wyspą i jej cudami, a nad mieszkańcami rozciągnąć mroczną władzę. Królowa Aurelia, choć jej serce przeszył cień niepokoju, nie dała się zastraszyć. Wezwała swoich czterech zaufanych przyjaciół na tajną naradę pod rozłożystym dębem, gdzie wiatr śpiewał odwieczne pieśni.
Jeleń na rysunku: Jeleń „Musimy obronić dom—rzekła z odwagą—lecz nie pojedynczo, a razem. Zło nie zna siły naszej przyjaźni i mądrości.” Dama Sarna natychmiast ruszyła przez splątane ostępy, zostawiając za sobą jedynie ledwo słyszalny szelest.
Nekromanta na rysunku: Nekromanta Skakała cienistymi ścieżkami, omijając sidła i zasadzki Morghula. Gdy noc otuliła wyspę, Sarna powróciła, tchnąc wieści o kryjówce nekromanta—ukrytej w samym sercu mgielnego, wiecznie mrocznego boru, gdzie nawet echo bali się mieszkać. Pan Żyrafa, z wysokości swojej łagodnej głowy, ujrzał niepokój: czarne smugi magii sunące w kierunku wioski przy jeziorze, a także armie cieni, które nekromanta przywołał z otchłani.
Żyrafa na rysunku: Żyrafa Natychmiast zaniósł ostrzeżenie przyjaciołom i królowej. Małpa Mądrala zaszyła się w swej chatce zbudowanej na rozłożystym drzewie i godzinami, pełna skupienia, układała plan. „Udawajmy, że opuszczamy wioskę, niech złoczyńca myśli, że może panować . Tymczasem spod ziemi, zza stogów siana, z ukrycia za wodospadem, ruszymy jednocześnie, zaskakując go z każdej strony.” Papuga Plotkara, która potrafiła podsłuchiwać najcichsze szepty, dowiedziała się czegoś niezwykle ważnego: cała moc Morghula kryła się w starożytnym amulecie wykonanym z czarnego opalu, zawieszonym na jego szyi. Kto zdobędzie amulet, odbierze nekromancie całą moc! Nadeszła noc decydującej bitwy . Mgły snuły się leniwie, księżyc tylko czasem przecierał się przez ciężkie chmury. Mieszkańcy wioski ukryli się według planu Małpy—nikt nie pozostawił nawet śladu stóp na piasku. Nekromanta wszedł do wioski przekonany o zwycięstwie, unosząc laskę i szepcząc złowieszcze zaklęcia . W tej samej chwili zza wodospadu wyskoczyła Dama Sarna, odciągając uwagę, Papuga sfałszowała echa głosu, myląc zmysły Morghula, a Małpa Mądrala—skacząc na dachy—porozumiewała się z mieszkańcami za pomocą sekretnych znaków. Królowa Aurelia, otulona peleryną utkane z liści i kwiatów, pognała przez las do kryjówki nekromanta. Na jej drodze pojawiły się pułapki: pajęcze sieci utkane z cienia, zagadki wyryte na kamieniach przez pradawne duchy, wirujące błędne ogniki, które usiłowały ją sprowadzić na manowce . Jednak dzięki zwinności Sarny, wzrokowi Żyrafy, sprytowi Małpy i opowieściom Papugi, królowej udało się uniknąć wszystkich niebezpieczeństw. Wreszcie, w komnacie pełnej mrocznych luster i dymiących kadzielnic, spotkała Morghula. Ten rzucił na nią klątwę ciszy, by nie mogła wezwać przyjaciół, lecz Aurelia ścisnęła w dłoni święty amulet odebrany z szyi przeciwnika i poczuła, jak światło i ciepło przepływają przez jej ciało . „Twoja ciemność nie ma tu mocy, dopóki stoją ze mną moi przyjaciele i nadzieja!”—zawołała. Morghul, zaskoczony siłą królowej, której nie pojął, próbował uciec na skrzydłach czarnych kruków, lecz mieszkańcy wioski otoczyli zamek i wspólnymi siłami zamknęli go w magicznym lustrze, skąd już nigdy nie mógł zaszkodzić. Odtąd Rozświetlona Zatoka zalśniła jeszcze piękniej niż dotychczas . Jezioro stało się jeszcze błękitniejsze, zwierzęta świętowały zwycięstwo przez siedem dni i siedem nocy, a królowa Aurelia, zawsze opiekowała się każdą istotą, wiedząc, że nawet najgroźniejsze zło nie przejdzie tam, gdzie królują mądrość, miłość i przyjaźń. I tak oto kończy się opowieść o dzielnej królowej-bohaterce i jej wiernych sprzymierzeńcach, którzy udowodnili, że serce i współpraca są silniejsze niż najczarniejsza magia. A Rozświetlona Zatoka—jak opowiadają fale jeziora—do dziś rozbrzmiewa śmiechem zwierząt wolnych i szczęśliwych .




Zobacz więcej bajek:


Elf i Zły Ogr: Przygoda na Wyspie Ruin

Dawno, dawno temu, w rozległej krainie, gdzie fiołkowe mgły spływały po wzgórzach, a poranne promienie słońca tańczyły po koronach drzew, żył sobie mały elf o imieniu Emil. Emil miał śliczne, długie u... czytaj dalej...

Ola z Wioski i Ogr ze Smutnym Sercem

Dawno, dawno temu, tuż przy granicy gęstego, zielonego lasu, stała malutka, malownicza wioska. Wioskę otaczały pachnące łąki przeplatane kolorowymi kwiatami, a u jej progu migotało ciche, błękitne jez... czytaj dalej...

Czarodziej i Czarnoksiężnik na Wyprawie Rzecznej

Dawno, dawno temu, w krainie ukrytej między szumiącymi, wiekowymi lasami a srebrzystą wstęgą magicznej rzeki, żył niezwykły czarodziej o imieniu Melchior. Miał srebrzystą, długą brodę, która iskrzyła ... czytaj dalej...

Kategorie w których wystąpiła bajka:

Królowa: Bajki o sile i dobroci

Poznaj inspirujące historie królowych, które rządzą mądrze i z sercem, ucząc dzieci odpowiedzialności i empatii. Idealne na wieczorne czytanie.

Nekromanta: Mroczna magia w bajkach dla dzieci

Poznaj historie, gdzie nekromanta wprowadza magiczne wyzwania, a dzielni bohaterowie uczą się empatii i odwagi. Fascynujące bajki na wieczór.

Jeleń: Opowieści na dobranoc

Przenieś się do lasu, gdzie jelenie uczą wrażliwości i szacunku dla natury. Ciepłe, spokojne bajki dla dzieci, które rozwijają empatię.

Żyrafy: Bajki wysoko wykraczające poza wyobraźnię

Poznaj niezwykłe przygody żyraf, które uczą marzeń, przyjaźni i odkrywania świata. Bajki na dobranoc, pobudzające kreatywność i empatię.

Szympans: Bajki o przyjaźni i zabawie

Wejdź w świat pełen radości i figlarnych psot szympansów. Bajki te podkreślają wagę współpracy, przyjaźni i ciekawości świata.

Papuga: Bajki na dobranoc

Poznaj barwny świat papug w opowieściach pełnych humoru i wartości. Doskonałe historie przed snem, które inspirują i bawią dzieci w każdym wieku.

Wyspa: Bajki na dobranoc

Przenieś się na tajemniczą wyspę, pełną niecodziennych przygód i przyjaznych stworzeń. Historie, które rozbudzą wyobraźnię i zapewnią spokojny sen.

Jezioro: Opowieści o wodnych przygodach

Poznaj bajki o tajemniczym jeziorze, pełnym ciekawych stworzeń i niespodzianek. Przygody te rozbudzają wyobraźnię i uczą wartości wspólnej zabawy.