Zaczarowana Wyspa, Dolina Mądrych Zwierząt i Przygody Dobrej Wiedźmy z Nikczemnym Czarodziejem

dodano: 19-4-2023

Dobra Czarownica

Dawno, dawno temu, za siedmioma jeziorami i dziewięcioma wiatrami, gdzie szmaragdowe lasy rozciągały się aż po srebrzystą linię horyzontu, znajdowała się Zaczarowana Wyspa.
Krowa na rysunku: Krowa Wyspa ta unosiła się pośród fal przypominających skrzące się tysiącem luster morze, a kiedy zachodziło słońce, woda wokół niej rozświetlała się jak lśniąca sukienka boginki. Tajemnica tej wyspy kryła się nie tylko w jej oszałamiających widokach, ale i w niezwykłych istotach, które ją zamieszkiwały. Pośród tych cudownych stworzeń żyła dobra wiedźma Wanda.
Zły Czarownik na rysunku: Zły Czarownik Choć nosiła czarodziejską pelerynę utkane z promieni księżyca i kwiatów lawendy, z całą pewnością nie była zwykłą wiedźmą. Miękko stąpając po miękkim dywanie z mchów i paproci, Wanda dbała o każde istnienie na wyspie. Jej dom zbudowany był z drzewa, na którym rosła magiczna winorośl, wydzielająca wonność tak słodką, że przyciągała nawet najnieśmielszych motyli.
Żaba na rysunku: Żaba Wanda znała języki wszystkich zwierząt, a jej dotyk potrafił uleczyć nawet największe smutki. W samym sercu wyspy leżała Dolina Mądrych Zwierząt, miejsce otoczone pierścieniem białych brzóz, których liście szeptały legendy. Dolinę zamieszkiwali: Sówka Pelagia, której oczy błyszczały mądrością setek ksiąg; Żabka Meliska, zwrotna jak letni strumień i zawsze gotowa do skoku; Wilk Zefir, bystry i rozważny obserwator lasu; oraz Krowa Balbina, o sercu złotym jak lipowy miód, niosąca wszystkim pociechę.
Dolina na rysunku: Dolina Zwierzęta te razem dbały o ład i harmonię wyspy, pomagając nie tylko sobie, ale też wszelkim innym stworzeniom. Wspólnie rozwiązywały zagadki natury, znajdowały zaginione zwierzątka, pocieszały płaczące jaszczurki i rozplątywały węzełki na ogonkach niecierpliwych wiewiórek. Lecz pewnego dnia spokój wyspy zamąciło przybycie Zgorzknika – bladego, zgarbionego czarodzieja, którego serce sczerniało z zazdrości.
Wilk na rysunku: Wilk Przybył na wyspę cichcem, ukryty w chmurze popiołu. Jego spojrzenie było zimne jak lód, a jego peleryna szumiała jak burza. Chciał on odebrać Wandzie jej moce i uczynić wyspę swoją pustą, szarą twierdzą.
Sowa na rysunku: Sowa Zgorzknik czekał na moment, gdy Wanda będzie sama. Pewnego ranka, kiedy mgła tańczyła jeszcze po polanie, a słońce leniwie budziło się do życia, rzucił na nią zaklęcie twarde jak bazaltowe skały – zamienił ją w kamień, piękny lecz zimny, ukryty na skraju Doliny. Wiedział jednak, że zwierzęta z Doliny Mądrych Zwierząt były jej wiernymi przyjaciółmi.
Wyspa na rysunku: Wyspa By mieć pewność, że nikt nie odczaruje Wandy, rzucił czar zapomnienia na Pelagię, Meliskę, Zefira i Balbinę. Ich moce zostały uwięzione w kryształowych kuleczkach, ukrytych gdzieś w zakątkach wyspy, a same zwierzaki poczuły się nagle takie zwyczajne i zagubione. Na wyspie zapanowało zamieszanie i niepokój . Kaczątko zaczęło się gubić, ptaki nie mogły znaleźć swojej drogi do gniazd, a zaczarowane róże usychały bez opieki. Zwierzęta Doliny czuły, że coś jest bardzo nie tak. Przed nimi piętrzyły się trudności: rwąca rzeka oddzielała ich od lasu, a nad rzeką zbudowany był stary, zniszczony przez czas most . Zanim jednak dotarli do niego, przekonały się, że mogą sobie pomóc – Sówka obmyśliła plan, Żabka sprawdziła sprężystość desek, Wilk odstraszał ciekawskie lisy, a Krowa podtrzymywała wszystkich na duchu. Po przeprawie przez rzekę czekała ich gęsta mgła rojąca się od dziwnych dźwięków. Sówka poprowadziła swoją drużynę tropem znajomego zapachu przyjaznej paproci, Żabka przeskakiwała cienie, a Wilk czujnie poruszał się w ciszy . W końcu dotarli pod potężną skałę, na której mieszkała Stara Sowa Matylda: najmądrzejsza z sów, pamiętająca jeszcze czasy, gdy wyspa była ziarenkiem na mapie świata. Matylda przyjęła ich jak ukochanych gości. Jej skrzydła lśniły srebrem, a głos miał w sobie nutę tajemnicy . – By odzyskać utracone moce – zaczęła – musicie wykonać cztery zadania, pokazując odwagę, mądrość, współczucie i wytrwałość. Pierwsza wystartowała Żabka Meliska. Miała wskoczyć między gęsty labirynt tataraku, odnaleźć i uratować zaczarowaną ważkę . Sówka musiała rozwiązać zagadkę stilonu, tajemnego kwiatu, który rozkwita raz na sto lat. Zefir miał ochronić stado piskląt przed nocnym maruderem, a Balbina – dodać otuchy zrozpaczonej sarnie, zagubionej wśród pokrzyw. Gdy każde z nich zakończyło swe zadania, Stara Sowa wręczyła im cztery błyszczące kuleczki . Krewniacy poczuli, jak odradza się w nich dawny blask. Na koniec Matylda dała im magiczną różdżkę splecioną z piór i korzeni, mówiąc: – Oto dar współpracy! Tylko razem możecie pokonać czar. Wróciwszy do miejsca, gdzie stała skamieniała Wanda, ułożyli kuleczki wokół jej kamiennej sylwetki . Żabka zagrała na muszelkowej fujarkę, Sówka wypowiedziała zaklęcie, Wilk zakręcił wokół różdżki siłę przyjaźni, a Krowa swoim głębokim głosem zaśpiewała pieśń wsparcia. W tej chwili Zgorzknik pojawił się pośród ciemnych chmur, próbując rozproszyć moc zwierząt, lecz choć miotał czarnymi błyskawicami, przyjaźń i dobroć rozkwitały wokół nich tak silnie, że ciemność topniała, niczym złe sny o poranku. Z początku pojawiły się pierwsze promienie światła wokół Wandy, a potem rozległ się śpiew ptaków . Kamienna powłoka pękła jak skorupka orzecha – Wanda uśmiechnęła się szeroko, a razem z nią powracający blask zalał cały świat. Zgorzknik, widząc swą klęskę, umknął pośród porywistego wiatru, który już nigdy więcej nie dotarł na Wyspę. Wiedźma Wanda, uratowana przez swoich przyjaciół, objęła ich ramionami i każde zwierzę poczuło ciepło płynące prosto z jej serca . Od tej pory opiekowali się wyspą i jej mieszkańcami jeszcze uważniej niż przedtem. Dolina Mądrych Zwierząt stała się szkołą dla młodych i starych, wszystkich tych, którzy pragnęli uczyć się, czym jest odwaga, współpraca i dobroć. Wielu podróżników przybywało, by usłyszeć o ich przygodach, a legenda o Zaczarowanej Wyspie oraz przygodach dobrej wiedźmy i jej niezwykłych przyjaciół przekazywana była z pokolenia na pokolenie, niczym bajka szeptana przez ukochaną babcię przed snem . I choć Zgorzknik już nie powrócił, pamięć o nim przypominała każdemu, że nie ma większej siły niż miłość, przyjaźń i wzajemna pomoc.




Zobacz więcej bajek:


Przygody Wróżki Zuzi i Cyklopa w Magicznej Krainie Zwierząt

Dawno, dawno temu, za siedmioma kolorowymi wzgórzami i dziewięcioma szumiącymi lasami, gdzie rzeka wstęgiem srebrnym przecinała zieloną tundrę, istniała tajemnicza Kraina Zwierząt. Kolorowe motyle tań... czytaj dalej...

Elf i Zły Ogr: Przygoda na Wyspie Ruin

Dawno, dawno temu, w najbardziej ukrytym zakątku bajkowej krainy, gdzie srebrne mgły oplatały drzewa, a po jeziorach sunęły lilie niczym łodzie marzycieli, żył sobie mały elf o imieniu Emil. Miał włos... czytaj dalej...

Karolek i Tajemnica Szmaragdowej Oazy

Dawno, dawno temu, za siedmioma kotlinami i siedmioma strumieniami, rozpościerała się kraina pełna magii i cudownych sekretów – Szmaragdowe Wrzosowiska. W tej ziemi, gdzie poranne mgły otulały pagórki... czytaj dalej...

Kategorie w których wystąpiła bajka:

Dobra Czarownica: Bajki z pozytywną magią

Zanurz się w opowieściach, gdzie dobra czarownica pomaga innym i rozwiązuje tajemnicze problemy. Bajki te uczą, że życzliwość zawsze się opłaca.

Zły Czarodziej: Bajki na dobranoc

Zanurz się w magiczne historie, gdzie bohaterowie muszą pokonać złego czarodzieja i jego sztuczki. Uczą odwagi, lojalności i mądrości.

Krowa: Bajki o przyjaźni i opiece

Przenieś się do sielskiej zagrody, gdzie krowy przeżywają codzienne przygody uczące wrażliwości i ciepła. Idealne bajki na dobranoc dla najmłodszych.

Żaba: Magiczne bajki dla najmłodszych

Odkryj zabawne i pouczające opowieści o żabach, które pokazują, jak cenne są odwaga i lojalność. Wspaniałe bajki na dobranoc, pełne radości i przygód.

Sowy: Magiczne bajki dla dzieci

Odkryj zaczarowany świat sów, które w swoich nocnych przygodach uczą mądrości i przyjaźni. Urocze historie na dobranoc rozbudzą wyobraźnię każdego dziecka.

Bajki o Wilkach: Przygody i morały

Odkryj fascynujące historie o wilkach, które uczą współpracy, odwagi i wzajemnego szacunku. Idealne na dobranoc dla małych miłośników przyrody.

Wyspa: Bajki na dobranoc

Przenieś się na tajemniczą wyspę, pełną niecodziennych przygód i przyjaznych stworzeń. Historie, które rozbudzą wyobraźnię i zapewnią spokojny sen.

Dolina: Bajki na dobranoc

Zanurz się w zielonej dolinie, gdzie przyjaźń i magia przeplatają się w fascynujących historiach. Idealne dla dzieci pragnących spokojnego snu.