Zaczarowana Wyspa, Dolina Mądrych Zwierząt i Przygody Dobrej Wiedźmy z Nikczemnym Czarodziejem

dodano: 26-8-2024

Dobra Czarownica

Dawno, dawno temu, hen poza brzegami znanych mórz, tam, gdzie wiatr śpiewa wieczorne kołysanki, a poranne mgły malują pałace z pereł na falach, leżała Zaczarowana Wyspa.
Krowa na rysunku: Krowa Wyspa ta była skarbem ukrytym wśród bezkresnych wód, jej brzegi ozdobione były miękkim jak puch piaskiem, a lasy pachniały słodkim zapachem bursztynu i rozgrzanych szyszek. Tutaj czas płynął inaczej—nieśpiesznie, niczym powolna fala głaszcząca brzeg. W samym sercu wyspy, pośród splątanych pnączy i wysokich paproci, mieszkała dobra wiedźma Wanda.
Żaba na rysunku: Żaba Miała gęste, siwe włosy, długie aż po biodra, splecione zawsze w warkocz z krasnymi dzwoneczkami akacji. Jej oczy błyszczały jasno jak dwa jeziora pod granatowym niebem, a miękkim głosem potrafiła ukoić zranione zwierzątko lub pokrzepić smutnego malinowego elfa. Codziennie chodziła przez las w sukni z listków i traw, zbierając zioła do magicznych mikstur i dzieląc się uśmiechem ze wszystkimi napotkanymi istotami.
Zły Czarownik na rysunku: Zły Czarownik W głębi wyspy rozciągała się niezwykła Dolina Mądrych Zwierząt, nad którą świt wstawał różowy, a zachody słońca rozlewały złoto i pomarańcz nad szmaragdowe łąki. Doliny tej strzegły cztery szczególne stworzenia. Pierwsza była sówka o piórkach srebrnych jak nocne gwiazdy—mądra, rozważna, zawsze skora do rozstrzygania sporów i snucia bajek.
Dolina na rysunku: Dolina Jej wielkie oczy widziały niewidzialne, a słuch wyłapywał najskrytsze szepty leśnych duchów. Drugą była Żabka, mała i zielona, z głową pełną pomysłów, zwinna jak wiatr i ciekawska—żadna tajemnica nie oparła się jej sprytowi. Trzeci był Wilk—silny, odważny, z futrem błyszczącym jak szron na świerku, który zawsze potrafił odnaleźć właściwą drogę nawet najciemniejszą nocą.
Wyspa na rysunku: Wyspa Ostatnia była Krowa—serdeczna, łagodna dusza o wielkich oczach pełnych czułości i sercu, które potrafiło ogrzać samotnika, nawet w największy mróz. Wspólnie strzegli równowagi na wyspie, dzieląc się radą i pomocą. Królestwo Wandy i jej przyjaciół rozkwitało—ptaki śpiewały głośniej, woda w strumieniach była przejrzysta, a kwiaty zakwitały w barwach, których nie spotkał jeszcze żaden artysta.
Sowa na rysunku: Sowa Ale pewnego ranka, gdy mgły jeszcze cicho płynęły nad jeziorem, nadszedł cień. Wyspę spowiła zimna, ciemna chmura, która unosiła się z oddali. To przybył Zgorzknik—czarodziej o złych oczach, których głębia była jak studnia bez dna.
Wilk na rysunku: Wilk Szaty jego były czarne jak sadza na kominie, a palce długie niczym korzenie trującego drzewa. Dawno już przestał się śmiać i zapomniał, co znaczy dobroć. Chciał uczynić wyspę swoim królestwem, a jej szczęście ukryć przed światem . Zgorzknik zazdrościł Wandzie jej darów, szczególnie tej tajemniczej mocy, którą zyskała od dobrego Ducha Lasu. Postanowił rzucić klątwę, która odbierze jej wszystko. Pewnego dnia, gdy słońce tańczyło w koronach drzew, Wanda usłyszała dziwne szepty . Nim zdążyła sięgnąć po swoją różdżkę z gałązki leszczyny, Zgorzknik wyskoczył zza paproci i rzucił na nią niszczycielski czar. Wanda skamieniała w hesperydowy posąg, a echo jej dobrego serca zamarło. Czarodziej nie poprzestał na tym . W swojej przebiegłości rzucił zaklęcie zapomnienia na przyjaciół Wandy—czwórkę strażników doliny. Sówka zamilkła z niedowierzania, Żabka poczuła niepokój w małej głowie, Wilk zatracił swój instynkt, a Krowa nagle zwątpiła w siebie. Wiedzieli, że stało się coś niedobrego, ale nie potrafili przypomnieć sobie ani jak pomóc Wandzie, ani swojego daru . Do doliny zakradł się smutek, z ptasich gniazd ubyły pisklęta, a w ciągu dnia nad łąką unosiły się tylko sploty srebrzystych pajęczyn. Zwierzątka zebrały się pod wielkim dębem. Po długiej naradzie postanowiły, że muszą odnaleźć starą i mądrą Sowę, która mieszkała samotnie wysoko na Skale Chmur . To ona znała sekrety o groźniejszych czarach niż pory roku i była ostatnią nadzieją na uratowanie Wyspy. Wędrówka przez wyspę była niczym opowieść z tysiąca i jednej nocy. Gdy dotarli do rzeki, okazało się, że nurt stał się rwący i bystry, jakby strumień także uległ zaklęciu Zgorzknika . Żabka, mimo że zapomniała o swej zwinności, kiedy zauważyła na drugim brzegu smutną koniczynę, przebiegła lekko po kamieniach, pomagając pozostałym odnaleźć odpowiedni rytm skoków. Idąc dalej, napotkali gęsty las, w którym drzewa wydawały się szeptać o dawnych krzywdach. Wilk tam, słuchając własnych kroków, zaczął przypominać sobie leśne melodie i znalazł wśród zarośli ukrytą ścieżkę . Kiedy dotarli pod samą Skałę Chmur, u stóp porośniętego bluszczem urwiska, powitała ich wiekowa Sowa. Jej upierzenie było białe jak śnieg latem, a oczy świeciły jak dwie świeczki w mosiężnej latarni. Usiadła na gałęzi i z uśmiechem powiedziała: "Zdolniście dotrzeć aż tutaj, choć wasze moce są uśpione . Wyspa was potrzebuje, musicie jednak udowodnić, że wasze serca są gotowe przyjąć najważniejsze dary świata—odwagę, współpracę, mądrość i serce. Każde z was musi przejść próbę." Sówka odpowiadała na zagadki—zapytano ją, co jest najważniejsze: wiedza czy dobroć? Żabka musiała skakać przez rosiste pajęczyny, nie gubiąc równowagi, bo każdy zły ruch mógł splątać jej ścieżkę . Wilk musiał znaleźć drogę przez zaczarowaną mgłę, która myliła zmysły i kusiła fałszywymi światłami. Krowa natomiast opiekowała się rannym ptaszkiem, który wypadł z gniazda, ogrzała go swoim ciepłem, zanim wróciła do przyjaciół. Próby się udały; wiekowa Sowa spojrzała na nie z dumą i, trzepocząc skrzydłami, odmówiła stary rytuał . Nagle, świat jakby się rozjaśnił—a w dłoniach sówkowych pojawiła się śliczna różdżka z kryształem. Przekazała ją przyjaciołom i rzekła: "Teraz wasza moc wróciła, a w waszych sercach tli się ogień, którego nie zdmuchnie nawet najgłodniejszy podmuch zła. Ale pamiętajcie—siła przyjaźni zawsze jest większa od najsroższej magii ." Wzięli różdżkę i ruszyli tam, gdzie kamienna Wanda spoglądała pustym wzrokiem na las. Nagle, spomiędzy krzewów, wyłonił się Zgorzknik, ciskając w nich wiązkami cienia. Zwierzęta ciasno się otoczyły, połączyły swoje moce, a różdżka rozbłysła blaskiem silniejszym niż słońce . Strumień światła spłynął na Wandę. W tej samej chwili, wokół posągu zawiał pachnący wiosną wietrzyk, a kamienne serce pękło z cichym dźwiękiem. Wanda odtworzyła oczy, a z jej palców trysnęły iskry radości . Uwolniona spod złego czaru, uściskała przyjaciół, a Zgorzknik, oślepiony światłem dobra i przyjaźni, uciekł ponad wzgórzami, by już nigdy nie powrócić. Na wyspie znów zapanował pokój, a Wanda nie zapomniała już nigdy, jak wielką moc ma przyjaźń i współpraca. Świętowali razem przez siedem nocy i siedem dni, wyplatając girlandy i opowiadając historie . Od tej pory Wanda, Sówka, Żabka, Wilk i Krowa żyli szczęśliwie i nauczyli wszystkie pokolenia wyspiarskich stworzeń, że czułość, współpraca i radość to najważniejsze dary, jakie można ofiarować światu. A Zaczarowana Wyspa stała się słynna, przyciągając marzycieli i podróżników z całego świata, którzy wracali stamtąd milsi, mądrzejsi i lepsi. I choć wieść o Zgorzkniku przepadła, legenda pozostała, by nigdy nikomu nie brakło wiary w siłę dobra . I tak kończy się bajka, lecz jej czar trwa nawet wtedy, gdy zamkniesz oczy i zanurzysz się w sennych marzeniach.. .




Zobacz więcej bajek:


Dobra Wiedźma Wanda i Przemiana Ośmiornicy Oskara

Dawno, dawno temu, za siedmioma rzekami i dziewięcioma wzgórzami, znajdowało się Królestwo Szmaragdowego Lasu. Był to prastary kraj pełen drzew, których liście połyskiwały jak klejnoty, a między gałęz... czytaj dalej...

Król Leontiusz i Olbrzymia Ośmiornica Inkubulus: Legenda o Odwadze i Przyjaźni

Dawno, dawno temu, za siedmioma górami, za siedmioma rzekami, ukryte było niezwykłe królestwo. Królestwo to rozciągało się aż po podnóża srebrnych, zamglonych szczytów, gdzie górskie potoki szemrały k... czytaj dalej...

Zosia, Odwaga i Wyspa Zapomnienia

Dawno, dawno temu, a może i jeszcze dawniej, nad cichym, szmaragdowym morzem znajdowała się maleńka, kolorowa wioska. Domki tam stały przycupnięte jeden przy drugim jak grzyby po deszczu, a spod strze... czytaj dalej...

Kategorie w których wystąpiła bajka:

Dobra Czarownica: Bajki z pozytywną magią

Zanurz się w opowieściach, gdzie dobra czarownica pomaga innym i rozwiązuje tajemnicze problemy. Bajki te uczą, że życzliwość zawsze się opłaca.

Zły Czarodziej: Bajki na dobranoc

Zanurz się w magiczne historie, gdzie bohaterowie muszą pokonać złego czarodzieja i jego sztuczki. Uczą odwagi, lojalności i mądrości.

Krowa: Bajki o przyjaźni i opiece

Przenieś się do sielskiej zagrody, gdzie krowy przeżywają codzienne przygody uczące wrażliwości i ciepła. Idealne bajki na dobranoc dla najmłodszych.

Żaba: Magiczne bajki dla najmłodszych

Odkryj zabawne i pouczające opowieści o żabach, które pokazują, jak cenne są odwaga i lojalność. Wspaniałe bajki na dobranoc, pełne radości i przygód.

Sowy: Magiczne bajki dla dzieci

Odkryj zaczarowany świat sów, które w swoich nocnych przygodach uczą mądrości i przyjaźni. Urocze historie na dobranoc rozbudzą wyobraźnię każdego dziecka.

Bajki o Wilkach: Przygody i morały

Odkryj fascynujące historie o wilkach, które uczą współpracy, odwagi i wzajemnego szacunku. Idealne na dobranoc dla małych miłośników przyrody.

Wyspa: Bajki na dobranoc

Przenieś się na tajemniczą wyspę, pełną niecodziennych przygód i przyjaznych stworzeń. Historie, które rozbudzą wyobraźnię i zapewnią spokojny sen.

Dolina: Bajki na dobranoc

Zanurz się w zielonej dolinie, gdzie przyjaźń i magia przeplatają się w fascynujących historiach. Idealne dla dzieci pragnących spokojnego snu.