Elf Emil i Tajemnica Wyspy Ruin: Bajkowa Przygoda

dodano: 17-10-2024

Elf

Dawno, dawno temu, kiedy lasy szumiały od zaklęć, a niebo lśniło srebrzystym blaskiem magii, żył sobie pewien mały elf o imieniu Emil.
Jeż na rysunku: Jeż Był on drobniutki niczym poranna kropla rosy na pajęczynie, ale jego serce zawsze bijeło odwagą i ciekawością świata. Emil mieszkał wśród miękkich mchów, pod skrzydlatym klonem, a jego dom przypominał bezpieczne gniazdko utkane z liści, szyszek i kwiatów. Miał jednak coś, czego inni elfowie mu zazdrościli – drużynę najlepszych przyjaciół.
Koń na rysunku: Koń Pierwszym z nich był koń Błyskawica — zwierzę tak szybkie, że nawet czas wydawał się nie nadążać za jego kopytami. Miał miękką, białą sierść z mlecznymi kropkami i ogon długi jak wstążka tańcząca na wietrze. Był także jeż Kolczasty, mały i z pozoru niepozorny, lecz kolce jego były twarde jak diamenty, a rozum miał równie przenikliwy.
Borsuk na rysunku: Borsuk Trzecim był borsuk Mądrala – wiecznie zamyślony filozof, z futerkiem w paski i oczami, które z łatwością dostrzegały każdy szczegół. A na koniec w niewielkim szklanym akwarium zamieszkiwała złota rybka – jasna jak księżycowa poświata. Miała dar rozmawiania z niewidzialnymi duchami wody i zawsze służyła złotą radą.
Złota rybka na rysunku: Złota rybka Pewnego ranka Emil, przeglądając starą mapę ukrytą w korzeniach drzewa, natknął się na naszkicowaną wyspę w kształcie smoczego pazura. W legendach szeptano o niej jako o miejscu, gdzie ruiny dawnego miasta kryją się pod splątanymi pnączami i bluszczem, a mroczne chmury nigdy nie pozwalają słońcu zabłysnąć. Gdzieś na tej wyspie, rósł lęk, bo zamieszkał tam zły ogr.
Ogr na rysunku: Ogr Był ogromny, z oczami jak dwa rozżarzone węgle, a głos jego huczał, kiedy złoszcząc się, gnębił wszystkich wędrowców i nękał mieszkańców okolicznych wiosek. Emil, poczuwając się do obowiązku, postanowił coś zrobić. Zabrał więc Błyskawicę, Kolczastego, Mądralę oraz złotą rybkę i wszyscy razem wyruszyli na małym, owalnym statku, który kołysał się radośnie na wodzie, jakby czuł, że niesie na pokładzie ukochanego elfa.
Ruiny na rysunku: Ruiny Rybka pluskała się w złotym wiadrze, koń pilnie nasłuchiwał szumu fal, jeż tulił się do lewego burty, a borsuk wskazywał kurs, studiując niebo i wiatr. Po wielu godzinach rejsu, podczas których przyjaciele podziwiali skaczące delfiny i przelatujące libelle, dotarli wreszcie do wyspy. Brzegi porastały gęste, srebrne trawy, a ruiny miasta tonęły w zielonych wirach bluszczu.
Wyspa na rysunku: Wyspa Kiedy stąpnęli na ląd, przyjaciele poczuli dziwne mrowienie – to była magia dawnych czasów, czuwająca nad miejscem, w którym jeszcze tliła się nadzieja. Ruszyli ostrożnie przed siebie. Między popękanymi kolumnami a omszałymi rzeźbami odkryli tajemnicze przedmioty: lśniące amulety, stare księgi zapisane runami, a nawet zaklęty dzwoneczek, który śmiesznie brzęczał, gdy zbliżyło się niebezpieczeństwo . Ale to, co naprawdę przykuło ich uwagę, to ogromne ślady stóp i rozrzucone kości – ślad obecności ogra. Ślady prowadziły w głąb dżungli, ku wielkiej górze o rozłupanym szczycie. Zmęczeni, ale zaciekawieni, szli coraz dalej . Wśród ciemnych głazów znaleźli wejście do jaskini, chłodnej i głębokiej. Panował tam półmrok, a echo niosło każdą nutkę dźwięku. To tam, na olbrzymim posłaniu z mchów i trawy, spał zły ogr . Obok niego leżała skrzynia pełna błyskotek i pięknych, magicznych drobnostek, które zagrabiał mieszkańcom wyspy. Przyjaciele naradzili się po cichu. Błyskawica zgodziła się przyciągnąć uwagę ogra – była zbyt szybka, by został ją złapać . Kolczasty miał turlikać się wokoło, drażniąc i odciągając ogra. Mądrala miał wymyślić pułapkę, z pomocą złotej rybki, która znała sekrety wszystkich wód i strumyków. Plan wszedł w życie . Błyskawica zaczęła galopować przed jaskinią, wzbijając tumany piasku i rżogięc głośno. Obudzony ogr wybiegł z jaskini, rycząc groźnie. Emil kiwnął do Kolczastego, ten zaś, zwinięty w kolczastą kulkę, toczył się między wielkimi stopami potwora, który daremnie próbował go kopnąć czy złapać . Nagle Mądrala poruszył skamieniałą dźwignię, którą znalazł wśród ruin, otwierając głęboką jamę tuż pod nogami ogra. W tej samej chwili złota rybka, używszy czaru, zalała jamę wodą, czyniąc ją śliską i niemal niewidoczną. Emil rzucił w powietrze zaczarowany amulet, oślepiający feerią barw . Ogr z zachłanności nie mógł się powstrzymać – wskoczył za nim, złapał, stracił równowagę i.. . plusk! Wpadł do jamy po same uszy. Mądrala natychmiast zasypał ją gałęziami i kamieniami, aż wreszcie ogr mógł tylko tupnąć bezsilnie i więcej nikomu już nie zagroził. Kiedy mieszkańcy wyspy dowiedzieli się o wyczynie Emila i jego przyjaciół, wyszli z ukrycia, rozświetlając ciemny las barwnymi lampionami i światełkami . Były śpiewy, tańce i ogromne ognisko wokół którego snuto baśnie aż do świtu. Umęczony lecz szczęśliwy Emil został bohaterem wyspy, a piękne ruiny miasta zaczęto odbudowywać. Z każdej chatki znów dobiegał śmiech, na ulicach rozbrzmiewała muzyka, a dzieci bawiły się wśród kwiatów . Błyskawica wygrywała wyścigi z wiatrem, Kolczasty stał się ekspertem od ochrony ogrodów, Mądrala pomagał w budowie domów, a złota rybka uczyła wszystkich sztuki magii wody. A gdy już opadła noc, Emil patrzył w gwiazdy i wiedział, że gdziekolwiek zawoła go nowa przygoda, on i jego przyjaciele zawsze wyruszą razem, by szerzyć dobro i bronić słabszych. I może ... kto wie? ... inni też nauczą się odwagi, sprytu i przyjaźni, tak jak oni . A ich opowieść śpiewało odtąd każde źdźbło trawy na Wyspie Ruin – miejscu, które stało się synonimem nadziei, radości i przygody. Tak kończy się nasza opowieść, moja kochana wnuczko. Śpij dobrze, niech ci się przyśni ta magiczna noc pod gwiazdami nad wyspą, gdzie odwaga spotyka przyjaźń, a dobro zawsze zwycięża .




Zobacz więcej bajek:


Król, Zła Wróżka i Zwierzęta Mądrej Łąki

Dawno, dawno temu, za siedmioma kolorowymi wzgórzami i siedmioma lazurowymi rzekami, istniało królestwo, które przez wszystkich nazywane było Kwiatową Doliną. Królowało tam szczęście i śmiech, a powie... czytaj dalej...

Rolnik, Zły Demon i Zwierzęta Mądre jak Sowy — opowieść o przyjaźni i odwadze

Dawno, dawno temu, w miejscu, gdzie gorąca pustynia stykała się z soczyście zieloną łąką, mieszkał rolnik imieniem Józef. Był to człowiek o twarzy pooranej słońcem, z rękami silnymi jak dęby, lecz ser... czytaj dalej...

Mądre Zwierzęta i Czarownica z Wielkiego Lasu – Nowa Opowieść

Dawno, dawno temu, gdy księżyc był jeszcze cieńszy niż niteczka pajęczyny, w samym sercu rozległego Wielkiego Lasu kryła się chatka… a może raczej nora, upstrzona korzeniami jak pajęczyną. W tej norze... czytaj dalej...

Kategorie w których wystąpiła bajka:

Elfy: Magiczne historie dla dzieci

Poznaj czarujące opowieści o elfach, pełne przygód i niezwykłych miejsc. Bajki, które rozbudzają wyobraźnię i inspirują najmłodszych do marzeń.

Ogry: Bajki pełne przygód

Wejdź do krainy ogrów, gdzie wyzwania czekają na każdym kroku. Historie uczące odwagi, wierności i niezastąpionej mocy przyjaźni.

Koń: Magiczne opowieści i przygody

Wybierz się w podróż po łąkach i lasach wraz z końmi, które pokazują odwagę i piękno przyjaźni. Wspaniałe bajki na dobranoc dla małych marzycieli.

Jeż: Ciepłe opowieści na dobranoc

Poznaj wzruszające bajki o jeżach, które uczą wrażliwości, przyjaźni i odwagi. Idealne do czytania przed snem, aby wyciszyć dzieci po dniu zabawy.

Borsuk: Opowieści na dobranoc

Poznaj niezwykłe przygody borsuków, które uczą wytrwałości, przyjaźni i mądrych wyborów. Doskonałe historie do wspólnego czytania przed snem.

Złota Rybka: Magiczne opowieści na dobranoc

Poznaj bajkowe historie o złotej rybce, która spełnia marzenia i niesie cenne lekcje. Idealne do czytania przed snem, by rozwijać wyobraźnię i empatię.

Ruiny: Tajemnicze bajki dla dzieci

Odkryj pełne zagadek i magii historie osadzone w starych ruinach. Idealne opowieści przed snem, które pobudzą ciekawość i wyobraźnię najmłodszych.

Wyspa: Bajki na dobranoc

Przenieś się na tajemniczą wyspę, pełną niecodziennych przygód i przyjaznych stworzeń. Historie, które rozbudzą wyobraźnię i zapewnią spokojny sen.