Królowa-bohaterka i tajemnica Safiriany

dodano: 10-9-2024

Królowa

Dawno, dawno temu, za siedmioma górami i siedmioma jeziorami, leżała niewielka, lecz przepiękna wyspa o nazwie Safiriana.
Małpa na rysunku: Małpa Wyspa ta była prawdziwym rajem – okolona lśniącą taflą błękitnego jeziora, w której odbijały się błękitne niebo i liście potężnych drzew migdałowych o purpurowych kwiatach. Na Safirianie rosły drzewa cytrynowe i bajeczne orchidee, a w koronach drzew wiły gniazda papugi w kolorach soczystych owoców. Wśród delikatnych paproci ukrywały się zwinne sarny, a pośród strzelistych akacji kroczyły dostojne żyrafy.
Jeleń na rysunku: Jeleń Nawet szympansy urządzały muzykalne koncerty, grając na liściach i gałązkach, urządzając prawdziwie wesołe życie w cieniu ogromnej góry – zwanej Sercem Wyspy. Safirianą władała królowa Aurelia – mądra, prawa, odważna i dobra. Jej oczy miały kolor spokojnego morza, a uśmiech był jak promienie wschodzącego słońca.
Jezioro na rysunku: Jezioro Pod jej opieką wszyscy mieszkańcy żyli w zgodzie i radości, bowiem królowa dbała nie tylko o prawa, ale też o serca swoich poddanych. W każdy poranek budziła się z myślą, by uczynić ten dzień choć odrobinę lepszym dla któregoś ze swoich przyjaciół. Pewnej nocy jednak, gdy cuchnący cień przemknął nad wodą, na wyspę cicho przybył zły nekromanta.
Żyrafa na rysunku: Żyrafa Jego imię, Gorgomir, budziło postrach na odległych lądach. Czapka jego była poszarpana, płaszcz jakby utkany z mgły, a wzrok miał jak zimny lód. Gorgomir zapragnął zdobyć serce tej wspaniałej wyspy, by uczynić z niej królestwo swojego zła.
Nekromanta na rysunku: Nekromanta Pewny siebie wypowiedział złowieszcze zaklęcia, a tajemnicza mgła przesłoniła część wyspy. Zwierzęta zaczęły czuć lęk, ptaki milknęły, a paprocie szeptały historie o nieszczęściu. Aurelia nie wahała się ani chwili.
Wyspa na rysunku: Wyspa Zebrała nocą swoich najwierniejszych sprzymierzeńców: Damę Sarnę – najszybszą i najbardziej zwiną mieszkankę lasu, Pana Żyrafę – spokojnego olbrzyma, z oczyma szeroko rozglądającymi się po horyzoncie, Małpę Mądralę – mistrza łamigłówek, psot i forteli, a także Papugę Plotkarę – znaną z pięknej barwy piór, lecz jeszcze bardziej z niebywale długiego języka oraz zdolności zbierania najdrobniejszych informacji. Przy ognisku, gdy w powietrzu unosił się aromat kwiatowej herbaty, królowa opowiedziała przyjaciołom o przekleństwie, które zawisło nad wyspą. – Musimy działać razem.
Papuga na rysunku: Papuga Każde z nas ma swoją unikalną wartość i gdy połączymy nasze siły, pokonamy Gorgomira! – zagrzewała do boju. Dama Sarna wypruła w nocny mrok, skacząc zwinnie przez zarośla i śledząc ciemne kłęby mgły. Co chwila przystawała, nasłuchując i badając zapach powietrza . Trzeciego ranka wróciła z informacją, że nekromanta ukrył się w Ciemnym Zakątku – gęstym lesie pełnym pajęczyn, szeptów i wiekowych drzew. Pan Żyrafa – stojąc na najwyższym wzniesieniu – dostrzegł, że z Ciemnego Zakątka wiódł świetlisty ślad ku wiosce nad brzegiem jeziora i że tam nekromanta zamierzał zebrać wszystkie zwierzęta w niewolę. Małpa Mądrala usiadła pod starą palmą i w skupieniu zaczęła rozplatać plany ataku i obrony . Wymyśliła, aby cała wioska wyciszyła się i udawała opuszczenie, a wszyscy mieszkańcy ukryli się w dziuplach, norach i koronach drzew. Papuga Plotkara z kolei, wykorzystując swoje umiejętności podsłuchiwania, dowiedziała się czegoś niezwykłego: nekromanta nosił przy sobie potężny czarny amulet, kamień wielkości orzecha z zatopionym wewnątrz cieniem duszy smoka. By pokonać Gorgomira, trzeba było wykraść ten amulet i odczarować jego moc . Gdy nadszedł dzień ataku, niebo spowiła purpurowa burza, a ziemia zadrżała pod stopami nekromanty niosącego ze sobą mroźny wiatr i jęki potępionych. Cała wyspa zapadła w ciszę – tylko echo szeptów Małpy Mądrali podążało ścieżkami lasu, ustalając kolejne ruchy. Nagle, gdy Gorgomir wszedł do opuszczonej – jak mniemał – wioski, spod ziemi, spod liści i z koron drzew wybiegły zwierzęta i mieszkańcy, otaczając go ciasnym kręgiem . Zaskoczony czarodziej nie zdążył rzucić zaklęcia. W tym samym momencie królowej Aurelii i jej drużynie udało się przemknąć przez pajęczyny Ciemnego Zakątka, pokonując sprytne zagadki (jedna z nich wymagała ułożenia leśnego alfabetu z leśnych owoców!), pułapki z pnączy i duchów, po czym dotarli do groty, gdzie nekromanta przechowywał swój amulet. Tam amulet strzegł duch pradawnej sarny - duch wyzwania: by zdobyć amulet, każdy musiał nazwać jedną rzecz, którą najbardziej kocha na wyspie . Dama Sarna powiedziała: „Las pachnący deszczem”, Pan Żyrafa: „Poranne światło nad jeziorami”, Małpa Mądrala: „Śmiech przyjaciół”, Papuga Plotkara: „Sekrety, które łączą, nie dzielą”. Królowa zaś wypowiedziała: „Odważne serca wszystkich na Safirianie”. W tej sekundzie amulet rozbłysnął czystym światłem, a złowrogi cień oderwał się od wyspy . Aurelia, trzymając amulet, poczuła siłę, jakby całe dobro i harmonia wyspy przeszły przez jej dłonie. Wybiegła naprzeciw Gorgomira, który widząc królową z amuletem i obłęd w oczach stworzeń, próbował rzucić swoje najpotężniejsze zaklęcie. Lecz magia nekromanty nie dorównywała już mocy serc i przyjaźni jej drużyny . Aurelia wypowiedziała słowa starego zaklęcia nadziei, a światłość amuletu rozproszyła mroczną mgłę. Gorgomir, pokonany, uciekł w noc, a wyspa odetchnęła i rozbrzmiała na nowo śmiechem, dźwiękami i radością. Mieszkańcy Safiriany długo świętowali pod gwiazdami, dziękując królowej, Damie Sarnie, Panu Żyrafie, Małpie Mądrali i Papudze Plotkarze za ich odwagę i współpracę . Jezioro zajaśniało jak nigdy dotąd, a wyspa znów stała się bezpiecznym, szczęśliwym domem dla wszystkich. I tak kończy się historia dzielnej królowej – bo przecież prawdziwą magiczną siłą jest odwaga, dobroć i gotowość do działania razem. Czyli – dokładnie to, co każdy z mieszkańców Safiriany nosił w swoim sercu . A jeśli kiedyś usłyszysz w lesie szept, wiedz, że to Dama Sarna przekazuje sekrety o nowych przygodach swojej królowej.




Zobacz więcej bajek:


Księżniczka Zuzanna i Wiedźma, która nauczyła się szczęścia

Dawno, dawno temu, w sercu królestwa, gdzie każdy poranek budziły tęczowe motyle, a nocą rozbrzmiewała melodyjna pieśń świerszczy, mieszkała dobra i szlachetna księżniczka o imieniu Zuzanna. Miała ona... czytaj dalej...

Król, Zły Demon i Zwierzęta Wielkiej Mocarni: Przygoda w Krainie Bajek (wersja babciowej gawędy)

Dawno, dawno temu, znacznie dalej niż sięgały najwyższe drzewa pradawnych borów, leżała Kraina Wielkiej Mocarni. Była to ziemia pełna cudów, na której codzienność przeplatała się ze światem magii, a m... czytaj dalej...

Księżniczka Zuzanna, Zły Troll i Cudowna Przygoda w Magicznym Świecie Zwierząt

Dawno, dawno temu, daleko za siedmioma górami i siedmioma rzekami, leżało królestwo, w którym kolory tańczyły na łąkach, a powietrze pachniało słodyczą kwiatów i delikatnym zapachem rosą pokrytych liś... czytaj dalej...

Kategorie w których wystąpiła bajka:

Królowa: Bajki o sile i dobroci

Poznaj inspirujące historie królowych, które rządzą mądrze i z sercem, ucząc dzieci odpowiedzialności i empatii. Idealne na wieczorne czytanie.

Nekromanta: Mroczna magia w bajkach dla dzieci

Poznaj historie, gdzie nekromanta wprowadza magiczne wyzwania, a dzielni bohaterowie uczą się empatii i odwagi. Fascynujące bajki na wieczór.

Jeleń: Opowieści na dobranoc

Przenieś się do lasu, gdzie jelenie uczą wrażliwości i szacunku dla natury. Ciepłe, spokojne bajki dla dzieci, które rozwijają empatię.

Żyrafy: Bajki wysoko wykraczające poza wyobraźnię

Poznaj niezwykłe przygody żyraf, które uczą marzeń, przyjaźni i odkrywania świata. Bajki na dobranoc, pobudzające kreatywność i empatię.

Szympans: Bajki o przyjaźni i zabawie

Wejdź w świat pełen radości i figlarnych psot szympansów. Bajki te podkreślają wagę współpracy, przyjaźni i ciekawości świata.

Papuga: Bajki na dobranoc

Poznaj barwny świat papug w opowieściach pełnych humoru i wartości. Doskonałe historie przed snem, które inspirują i bawią dzieci w każdym wieku.

Wyspa: Bajki na dobranoc

Przenieś się na tajemniczą wyspę, pełną niecodziennych przygód i przyjaznych stworzeń. Historie, które rozbudzą wyobraźnię i zapewnią spokojny sen.

Jezioro: Opowieści o wodnych przygodach

Poznaj bajki o tajemniczym jeziorze, pełnym ciekawych stworzeń i niespodzianek. Przygody te rozbudzają wyobraźnię i uczą wartości wspólnej zabawy.