Elf i Zły Ogr: Przygoda na Wyspie Ruin

dodano: 1-4-2025

Elf

Dawno, dawno temu, pośród niekończących się, lśniących lasów, tęczowych jezior i złotawych łąk, istniała kraina Nazbajka.
Jeż na rysunku: Jeż Wśród jej mieszkańców żył elf o imieniu Emil. Emil, choć drobny i niepozorny, był znany z odwagi większej niż góry otaczające krainę oraz sprytu przewyższającego niejednego czarodzieja. Emil nie był sam.
Koń na rysunku: Koń Po jego stronie zawsze stali wierni przyjaciele: rosły koń Błyskawica, którego grzywa błyszczała w słońcu niczym tysiąc iskier; jeż Kolczasty, nieduży, lecz odważny niczym rycerz; borsuk Mądrala, sędziwy i rozsądny, którego siwa broda świadczyła o przeżytych latach; oraz złota rybka Iskrusia, której łuski połyskiwały magią ukrytą w głębi leśnych stawów. Pewnego ranka, kiedy rosa jeszcze błyszczała na liściach, Emil przeczytał w pradawnej księdze o tajemniczej wyspie, otoczonej wieczną mgłą. Ruiny starożytnego miasta, zamieszkałe niegdyś przez elfy i smoki, dziś zionęły chłodem i ciszą.
Złota rybka na rysunku: Złota rybka Ktoś jednak burzył spokój tej wyspy – był to zły ogr Balrut, postrach wszelkiego stworzenia. Ogr terroryzował mieszkańców pobliskich ziem i pilnował swoich tajemniczych skarbów ukrytych wśród ruin. Emil, nie mogąc znieść cierpienia innych, ogłosił wielką wyprawę.
Borsuk na rysunku: Borsuk Przyjaciele chętnie się zgodzili – Błyskawica i jego szybkie kopnięcia, Kolczasty z ostrymi kolcami, Mądrala znający zaklęcia ziemi, oraz Iskrusia potrafiąca przywołać lodowate fale nawet z maleńkiego potoku. Razem zbudowali statek o żaglach ze srebrnych liści. Na pokładzie rozciągnęli mapę – istniał tylko jeden sposób, aby dotrzeć na Wyspę Ruin: przepłynąć przez Mroczne Fale i stawić czoła Magicznym Wironom.
Ruiny na rysunku: Ruiny Podczas podróży musieli stawić czoła burzy. Wicher świstał, fale rozbijały się o kadłub, a niebo pociemniało tak, że Iskrusia musiała świecić łuskami, by wskazać kierunek. Błyskawica klął cicho pod nosem, Kolczasty kurczowo trzymał się masz, a Mądrala szeptem rzucał starożytne zaklęcia ochronne.
Ogr na rysunku: Ogr Emil, mimo strachu, dowodził odważnie, a w jego oczach tlił się ognik nadziei. Po długiej i niebezpiecznej podróży, statek dobił do wyspy. Mgły ustąpiły, ukazując przed bohaterami tajemnicze zgliszcza.
Wyspa na rysunku: Wyspa Ruiny były porośnięte bluszczem, w powietrzu unosił się zapach mokrej ziemi i echem rozbrzmiewały szepty dawnych elfowych pieśni. Każdy z bohaterów czuł, że dzieje się coś nadzwyczajnego. Zanim dotarli do siedliska ogra, napotkali przeróżne przeszkody . Pośród popękanych murów spotkali duchy dawnych mieszkańców, proszące o pomoc w odzyskaniu wolności. Przechodzili przez bronione przez magiczne pułapki komnaty, musieli rozwiązywać zagadki zapisane na kamieniach, a w lesie na ich drodze stanął olbrzymi pająk Aragno. Dzięki sprytowi Emila i Błyskawicy, którzy odwrócili uwagę pająka, drużyna przekradła się dalej, nie szkodząc stworzeniu . Wreszcie dotarli do wielkiej jaskini wykutej w górze z błyszczącego obsydianu. Z jej wnętrza dochodził dudniący głos Balruta. Elfowładca spojrzał na swoich przyjaciół i rzekł: – Musimy liczyć na siebie, nikogo tu więcej nie ma . Opracowali plan. Błyskawica rozbłysnął swą grzywą i zaczął galopować wokół jaskini, jego kopyta uderzały w kamień, tworząc błyskawice, które rozświetlały mrok. Balrut wypadł ze swojej kryjówki, krzycząc: – Któż śmie przeszkadzać Balrutowi?! W tym samym czasie Mądrala i Iskrusia rozpoczęli przygotowania do swojego fortelu . Borsuk z pomocą magii ziemi wyczarował pułapkę – wykopał głęboką jamę, przysypaną liśćmi i kamieniami, by ogr jej nie dostrzegł. Iskrusia podążała za nim, nadając wodzie iskrzącego światła, które miało zwabić ogra. Kolczasty, przyczajony w zaroślach, czekał tylko na znak Emila . Emil stanął przed wejściem do jaskini, błyskając srebrnym amuletem, odziedziczonym po przodkach. W świetle amuletu Balrut zamarł, oczarowany magicznym błyskiem. Wtedy Kolczasty potoczył się jak najszybciej wokół nóg ogra, a ten, próbując go pochwycić, grzmotnął głośno i runął prosto w pułapkę przygotowaną przez Mądralę! Ogr zaryczał, a z jego oczu popłynęły łzy gniewu i zawodu . Ale gdy poczuł wodę rozświetloną przez łuski Iskrusi, zaczął się zmieniać. W jego sercu obudziła się skrucha, a jego paskudna postać malała, aż wreszcie w dole jamy siedział nie groźny potwór, a zaskoczony, nieco zawstydzony, brodaty krasnolud. Okazało się, że Balrut został dawno, dawno temu przeklęty i przemieniony w ogra za dawną krzywdę . Emil i jego przyjaciele spełnili nie tylko zadanie pokonania potwora, ale również uratowali krasnoluda przed wieczną samotnością. Ruiny szczelnie rozbrzmiały radosnym śmiechem. Duchy miasta odzyskały spokój i powędrowały w krainę światła . Wyspa zamieniła się w miejsce przyjazne każdemu stworzeniu – rzeka znów zaczęła błyszczeć złotem Iskrusi, a lasy pełne śpiewu zamieszkały przez zwierzęta. Mieszkańcy okolicznych krain zorganizowali wspaniałą zabawę. Emil, jego przyjaciele i odmieniony Balrut zostali obdarowani przez wdzięcznych elfów i krasnoludów . Przez wiele nocy świętowano powrót szczęścia, opowiadając historie o dzielnym elfie, który miał serce większe niż cały świat. Od tamtej pory Emil i jego drużyna byli gotowi na każde wezwanie – bo odwaga, przyjaźń i dobroć potrafią pokonać nawet największą magię ciemności. A Kraina Nazbajka już na zawsze stała się miejscem, gdzie dobro wraca do tych, którzy nie boją się marzyć . I tak kończy się moja opowieść, lecz jeśli tylko spojrzysz w głąb najciemniejszego lasu albo zanurkujesz długim spojrzeniem pod taflę jeziora – być może dostrzeżesz ślady Emila i jego przyjaciół, w pogoni za kolejną przygodą.




Zobacz więcej bajek:


Dobra Wiedźma i Zły Goblin: Przygoda w Dolinie Zwierząt

Dawno, dawno temu, za siedmioma górami i siedmioma lasami, gdzie poranne mgły leniwie otulały łąki jak puchate kołderki, rozpościerała się malownicza Dolina Zwierząt. Dolina była jak bajkowy ogród: zi... czytaj dalej...

Czarodziej i Czarnoksiężnik na Wyprawie Rzecznej

Dawno, dawno temu, za siedmioma lasami, siedmioma rzekami i siedmioma wzgórzami, istniała kraina szczególna, pełna tajemniczych zakątków, skrzących się poranną rosą polan, oraz lasów, w których liście... czytaj dalej...

Bohaterska Królowa: Opowieść o Magii, Odwadze i Przebaczeniu

Za siedmioma wzgórzami, za szumiącym, błękitnym morzem istniało niezwykłe królestwo, którym władała mądra i dobra Królowa Melody. Jej pałac górował nad zielonymi dolinami i złotymi piaskami rozległych... czytaj dalej...

Kategorie w których wystąpiła bajka:

Elfy: Magiczne historie dla dzieci

Poznaj czarujące opowieści o elfach, pełne przygód i niezwykłych miejsc. Bajki, które rozbudzają wyobraźnię i inspirują najmłodszych do marzeń.

Ogry: Bajki pełne przygód

Wejdź do krainy ogrów, gdzie wyzwania czekają na każdym kroku. Historie uczące odwagi, wierności i niezastąpionej mocy przyjaźni.

Koń: Magiczne opowieści i przygody

Wybierz się w podróż po łąkach i lasach wraz z końmi, które pokazują odwagę i piękno przyjaźni. Wspaniałe bajki na dobranoc dla małych marzycieli.

Jeż: Ciepłe opowieści na dobranoc

Poznaj wzruszające bajki o jeżach, które uczą wrażliwości, przyjaźni i odwagi. Idealne do czytania przed snem, aby wyciszyć dzieci po dniu zabawy.

Borsuk: Opowieści na dobranoc

Poznaj niezwykłe przygody borsuków, które uczą wytrwałości, przyjaźni i mądrych wyborów. Doskonałe historie do wspólnego czytania przed snem.

Złota Rybka: Magiczne opowieści na dobranoc

Poznaj bajkowe historie o złotej rybce, która spełnia marzenia i niesie cenne lekcje. Idealne do czytania przed snem, by rozwijać wyobraźnię i empatię.

Ruiny: Tajemnicze bajki dla dzieci

Odkryj pełne zagadek i magii historie osadzone w starych ruinach. Idealne opowieści przed snem, które pobudzą ciekawość i wyobraźnię najmłodszych.

Wyspa: Bajki na dobranoc

Przenieś się na tajemniczą wyspę, pełną niecodziennych przygód i przyjaznych stworzeń. Historie, które rozbudzą wyobraźnię i zapewnią spokojny sen.