Król, Zły Demon i Zwierzęta Wielkiej Mocarni: Przygoda w Krainie Bajek

dodano: 11-8-2024

Król

Dawno, dawno temu, za siedmioma górami i siedmioma lasami, w krainie zwanej Wielką Mocarną, rozpościerało się królestwo pełne tajemnic i radosnej magii.
Jeż na rysunku: Jeż Rządził nim król Teodor, którego siwe włosy i łagodny uśmiech znane były na wszystkich okolicznych polach, łąkach i bajkowych moczarach. Jego pałac z białego marmuru połyskiwał w słońcu jak diament zatopiony w zieleni dębów. Wokół królewskiego zamku leżała ogromna Mocarniowa Bagienna Kraina – niby złowroga i mroczna, ale zamieszkała przez urocze oraz bardzo nietuzinkowe zwierzęta.
Kojot na rysunku: Kojot Tam, gdzie woda brzęczała od żab a miękki mech krył tajemne przejścia i niewidoczne przejścia, mieszkała Gaduła - mucha o opalizujących skrzydełkach i głosie dźwięcznym niczym dzwoneczek. Był tam też jeż Filip, którego kolce lśniły srebrzyście, a oczy zawsze czujnie wypatrywały niebezpieczeństwa. Często w pobliżu można było zauważyć szybkiego jak błyskawica kojota Bazyla, a nigdzie w okolicy nie było tak ciekawej i upartej świni jak Świnka Łucja, różowa, pulchniutka i wiecznie roześmiana.
Bagno na rysunku: Bagno Pewnej burzliwej nocy, kiedy cienie tańczyły po ścianach pałacu, zjawił się w królestwie Zły Demon imieniem Gromis. Niesiony wichrem i grzmotami, o oczach jak płomienie i ramionach szerokich jak topole, Gromis zakradał się przez bagna, siejąc strach wśród mieszkańców. Woda kwitnących stawów mętniała, a ptaki milkły na jego widok.
Świnia na rysunku: Świnia Król Teodor, choć odważny, poczuł na sercu ciężar wielkiej troski. Zebrał swoich najtęższych doradców i ogłosił zebranie. Przyszły na nie i zwierzęta Mocarni: Gaduła, Filip, Bazyl i Łucja.
Mucha na rysunku: Mucha Każdy z nich potrafił coś wyjątkowego i król czuł, że właśnie teraz potrzebuje ich pomocy jak nigdy wcześniej. "Ja posłucham, co mówią drzewa na mokradłach i dowiem się, dokąd odszedł Gromis," powiedział Filip, jeż wytrawny w słuchaniu leśnych szeptów. "A ja będę czekała pod pałacem, aż wrócicie, żeby od razu przekazywać wieści mieszkańcom!" zaoferowała się Gaduła.
Ruiny na rysunku: Ruiny Kojot Bazyl, ze swoim zadziornym uśmiechem, zakręcił ogonem. "Gromis jest przebiegły, ale ja szybciej go przechytrzę!" A świnka Łucja poważnie przytaknęła, tupiąc racicami: "I nie damy się przestraszyć! Razem zwyciężymy!" Mędrcy z całej Mocarni podpowiedzieli królowi, aby udał się do pradawnych ruin Szeptanych Kamieni ukrytych głęboko pośród mgieł i mchów. Tam mieszkał tajemniczy mag, starzec z brodą długą aż po ziemię, który znał zaklęcia stare jak sam świat.
Demon na rysunku: Demon Król wraz z całą zwierzęcą kompanią i wytrwałą muchą wyruszyli w podróż. Droga była pełna przygód! W gęstej mgle polany zgubili ścieżkę, lecz Gaduła, dzięki swoim skrzydełkom, poderwała się wyżej i znalazła właściwą drogę. Filip uratował wszystkich, gdy w gęstwę mokradeł wpełzła trująca żmija – sprytny jeż delikatnie nakłonił ją, by wróciła do swojej kryjówki . Bazyl, jak przystało na kojota, wywąchał niebezpieczeństwo w postaci łapaczy dusz, które chciały zatrzymać wędrowców w nieskończonej plątaninie dróg, a świnka Łucja przepchnęła przez zwalony konar nie tylko siebie, ale i resztę drużyny, pokazując jak ważna jest upartość oraz branie odpowiedzialności za przyjaciół. Po dniach pełnych śmiechu, zmęczenia i niezwykłych przygód, znaleźli ruiny Szeptanych Kamieni. Wśród cieni i porośniętych brzegów siedział starzec-mag, z oczami błyszczącymi jak gwiazdy w zimową noc . Rzucił na drużynę badawcze spojrzenie i wysłuchał wszystkich opowieści. Mag, urzeczony odwagą i przyjaźnią zwierząt i króla, sporządził magiczną miksturę z kropli rosy z najstarszego liścia, łzy radości świnki i pióra sowy mądrości. Złoty płyn, błyszczał w słońcu, gotowy, by pokonać Gromisa . W dniu bitwy na mokradłach zgromadzili się wszyscy – od najmniejszych żabek do najokazalszych łosi. Król i jego przyjaciele stanęli naprzeciw demona. Mag wypowiedział trudne, wielosylabowe zaklęcie, a Gromis natychmiast poczuł, że jego zło traci moc . Król dzielnie podszedł i polał demona miksturą. Rozległ się huk, zły demon zadrżał i zniknął we mgle, zostawiając po sobie tylko echo. Mocarńskie bagna rozbłysły znów światłem, śpiewem ptaków i śmiechem dzieci . Król ogłosił dzień wdzięczności – w samym sercu królestwa powstał pomnik przedstawiający drużynę odważnych zwierząt. Kamienna mucha z rozłożonymi skrzydełkami, jeż z błyszczącymi oczkami, sprytny kojot w biegu i uparta, radosna świnia – zawsze razem, na zawsze w sercach mieszkańców. Długo opowiadano sobie tę niesamowitą przygodę, a każde dziecko zasypiając wyobrażało sobie, jak przeżywa własną magiczną wyprawę, ucząc się, że cierpliwość, mądrość, spryt i nieustępliwość są kluczem do zwycięstwa nawet nad największym złem .




Zobacz więcej bajek:


Ola z Wioski i Zły Ogr

Dawno, dawno temu, kiedy świat pachniał świeżym kurzem leśnych dróg, a niebo było błękitniejsze niż bławatki na łące, na skraju pradawnego lasu rozciągała się mała wioska. W samym jej sercu stała niew... czytaj dalej...

Zosia z Bajkowej Przystani i Zły Czarownik z Mgielnej Wyspy

Dawno, dawno temu, gdzieś na krańcu pachnącej wiatrem i solą krainy, nad szumiącym morzem leżała maleńka, malownicza osada o nazwie Bajkowa Przystań. Wśród kwiecistych chatek z kolorowymi dachami mies... czytaj dalej...

Król Leopold, nekromanta Mordek i zwierzęta Srebrzystej Doliny

Dawno, dawno temu, gdy świat był jeszcze młody, a magia przeplatała się z codziennością, istniało królestwo o nazwie Srebrzysta Dolina. Od brzegów Wielkiego Jeziora, gdzie woda zawsze błyszczała promi... czytaj dalej...

Kategorie w których wystąpiła bajka:

Król: Bajki pełne przygód i mądrości

Wejdź do królewskiego świata, gdzie bohaterowie uczą się honoru, sprawiedliwości i troski o poddanych. Doskonałe opowieści na dobranoc.

Demon: Bajki pełne fantazji

Przenieś się w świat, gdzie dzielni bohaterowie muszą stawić czoła demonom, ucząc się przy tym odwagi i lojalności. Wieczorne czytanie z dreszczykiem.

Bajki na dobranoc o Giez: Przygody pełne humoru

Odkryj zabawne opowieści z gadającym giezem, które rozbawią Twoje dziecko i jednocześnie nauczą wartości. Idealne bajki na wieczorne czytanie.

Jeż: Ciepłe opowieści na dobranoc

Poznaj wzruszające bajki o jeżach, które uczą wrażliwości, przyjaźni i odwagi. Idealne do czytania przed snem, aby wyciszyć dzieci po dniu zabawy.

Kojot: Bajki o sprycie i odwadze

Zanurz się w przygodach kojotów, które uczą jak wykorzystać spryt, współpracę i przyjaźń. Fantastyczne historie na dobranoc dla małych poszukiwaczy wrażeń.

Świnka: Magiczne opowieści i przygody

Odkryj zabawne historie o świnkach, które poznają przyjaźń i empatię w codziennych przygodach. Doskonałe bajki na dobranoc, rozgrzewające serca.

Ruiny: Tajemnicze bajki dla dzieci

Odkryj pełne zagadek i magii historie osadzone w starych ruinach. Idealne opowieści przed snem, które pobudzą ciekawość i wyobraźnię najmłodszych.

Bagno: Pełne przygód bajki dla dzieci

Wkrocz do zielonego bagna, gdzie przyjaźń i ciekawość prowadzą do niezwykłych odkryć. Urocze historie na dobranoc, uczące otwartości i współpracy.