Król, Zły Demon i Zwierzęta Wielkiej Mocarni: Przygoda w Krainie Bajek

dodano: 11-8-2024

Król

Dawno, dawno temu, za siedmioma górami i siedmioma lasami, w krainie zwanej Wielką Mocarną, rozpościerało się królestwo pełne tajemnic i radosnej magii.
Bagno na rysunku: Bagno Rządził nim król Teodor, którego siwe włosy i łagodny uśmiech znane były na wszystkich okolicznych polach, łąkach i bajkowych moczarach. Jego pałac z białego marmuru połyskiwał w słońcu jak diament zatopiony w zieleni dębów. Wokół królewskiego zamku leżała ogromna Mocarniowa Bagienna Kraina – niby złowroga i mroczna, ale zamieszkała przez urocze oraz bardzo nietuzinkowe zwierzęta.
Kojot na rysunku: Kojot Tam, gdzie woda brzęczała od żab a miękki mech krył tajemne przejścia i niewidoczne przejścia, mieszkała Gaduła - mucha o opalizujących skrzydełkach i głosie dźwięcznym niczym dzwoneczek. Był tam też jeż Filip, którego kolce lśniły srebrzyście, a oczy zawsze czujnie wypatrywały niebezpieczeństwa. Często w pobliżu można było zauważyć szybkiego jak błyskawica kojota Bazyla, a nigdzie w okolicy nie było tak ciekawej i upartej świni jak Świnka Łucja, różowa, pulchniutka i wiecznie roześmiana.
Mucha na rysunku: Mucha Pewnej burzliwej nocy, kiedy cienie tańczyły po ścianach pałacu, zjawił się w królestwie Zły Demon imieniem Gromis. Niesiony wichrem i grzmotami, o oczach jak płomienie i ramionach szerokich jak topole, Gromis zakradał się przez bagna, siejąc strach wśród mieszkańców. Woda kwitnących stawów mętniała, a ptaki milkły na jego widok.
Demon na rysunku: Demon Król Teodor, choć odważny, poczuł na sercu ciężar wielkiej troski. Zebrał swoich najtęższych doradców i ogłosił zebranie. Przyszły na nie i zwierzęta Mocarni: Gaduła, Filip, Bazyl i Łucja.
Jeż na rysunku: Jeż Każdy z nich potrafił coś wyjątkowego i król czuł, że właśnie teraz potrzebuje ich pomocy jak nigdy wcześniej. "Ja posłucham, co mówią drzewa na mokradłach i dowiem się, dokąd odszedł Gromis," powiedział Filip, jeż wytrawny w słuchaniu leśnych szeptów. "A ja będę czekała pod pałacem, aż wrócicie, żeby od razu przekazywać wieści mieszkańcom!" zaoferowała się Gaduła.
Ruiny na rysunku: Ruiny Kojot Bazyl, ze swoim zadziornym uśmiechem, zakręcił ogonem. "Gromis jest przebiegły, ale ja szybciej go przechytrzę!" A świnka Łucja poważnie przytaknęła, tupiąc racicami: "I nie damy się przestraszyć! Razem zwyciężymy!" Mędrcy z całej Mocarni podpowiedzieli królowi, aby udał się do pradawnych ruin Szeptanych Kamieni ukrytych głęboko pośród mgieł i mchów. Tam mieszkał tajemniczy mag, starzec z brodą długą aż po ziemię, który znał zaklęcia stare jak sam świat.
Świnia na rysunku: Świnia Król wraz z całą zwierzęcą kompanią i wytrwałą muchą wyruszyli w podróż. Droga była pełna przygód! W gęstej mgle polany zgubili ścieżkę, lecz Gaduła, dzięki swoim skrzydełkom, poderwała się wyżej i znalazła właściwą drogę. Filip uratował wszystkich, gdy w gęstwę mokradeł wpełzła trująca żmija – sprytny jeż delikatnie nakłonił ją, by wróciła do swojej kryjówki . Bazyl, jak przystało na kojota, wywąchał niebezpieczeństwo w postaci łapaczy dusz, które chciały zatrzymać wędrowców w nieskończonej plątaninie dróg, a świnka Łucja przepchnęła przez zwalony konar nie tylko siebie, ale i resztę drużyny, pokazując jak ważna jest upartość oraz branie odpowiedzialności za przyjaciół. Po dniach pełnych śmiechu, zmęczenia i niezwykłych przygód, znaleźli ruiny Szeptanych Kamieni. Wśród cieni i porośniętych brzegów siedział starzec-mag, z oczami błyszczącymi jak gwiazdy w zimową noc . Rzucił na drużynę badawcze spojrzenie i wysłuchał wszystkich opowieści. Mag, urzeczony odwagą i przyjaźnią zwierząt i króla, sporządził magiczną miksturę z kropli rosy z najstarszego liścia, łzy radości świnki i pióra sowy mądrości. Złoty płyn, błyszczał w słońcu, gotowy, by pokonać Gromisa . W dniu bitwy na mokradłach zgromadzili się wszyscy – od najmniejszych żabek do najokazalszych łosi. Król i jego przyjaciele stanęli naprzeciw demona. Mag wypowiedział trudne, wielosylabowe zaklęcie, a Gromis natychmiast poczuł, że jego zło traci moc . Król dzielnie podszedł i polał demona miksturą. Rozległ się huk, zły demon zadrżał i zniknął we mgle, zostawiając po sobie tylko echo. Mocarńskie bagna rozbłysły znów światłem, śpiewem ptaków i śmiechem dzieci . Król ogłosił dzień wdzięczności – w samym sercu królestwa powstał pomnik przedstawiający drużynę odważnych zwierząt. Kamienna mucha z rozłożonymi skrzydełkami, jeż z błyszczącymi oczkami, sprytny kojot w biegu i uparta, radosna świnia – zawsze razem, na zawsze w sercach mieszkańców. Długo opowiadano sobie tę niesamowitą przygodę, a każde dziecko zasypiając wyobrażało sobie, jak przeżywa własną magiczną wyprawę, ucząc się, że cierpliwość, mądrość, spryt i nieustępliwość są kluczem do zwycięstwa nawet nad największym złem .




Zobacz więcej bajek:


Pasterz-Bohater i Zły Troll

Dawno, dawno temu, za gęstymi borami, pośród pagórków utkanych dywanem kwiatów, leżała kraina tak piękna, że ptaki śpiewały tam melodię radości od świtu do zmierzchu. Pośród tej krainy, którą ludzie z... czytaj dalej...

Królowa Kalina i Zła Gigantyczna Kałamarnica – Wielka Przygoda z Przyjaciółmi

Dawno, dawno temu, nad brzegiem mieniącego się błękitem jeziora i wśród łagodnych, zielonych wzgórz, leżało niezwykłe królestwo. Było to miejsce pełne spokoju, w którym ludzie i zwierzęta żyli w dosko... czytaj dalej...

Król, zły nekromanta i zwierzęta z Krainy Czarów

Dawno, dawno temu, za siedmioma lasami, za siedmioma rzekami i za szmaragdowymi wzgórzami, istniała kraina, jakiej próżno szukać na mapach świata — Kraina Czarów. Nocami na niebie tańczyły tu zorze po... czytaj dalej...

Kategorie w których wystąpiła bajka:

Król: Bajki pełne przygód i mądrości

Wejdź do królewskiego świata, gdzie bohaterowie uczą się honoru, sprawiedliwości i troski o poddanych. Doskonałe opowieści na dobranoc.

Demon: Bajki pełne fantazji

Przenieś się w świat, gdzie dzielni bohaterowie muszą stawić czoła demonom, ucząc się przy tym odwagi i lojalności. Wieczorne czytanie z dreszczykiem.

Bajki na dobranoc o Giez: Przygody pełne humoru

Odkryj zabawne opowieści z gadającym giezem, które rozbawią Twoje dziecko i jednocześnie nauczą wartości. Idealne bajki na wieczorne czytanie.

Jeż: Ciepłe opowieści na dobranoc

Poznaj wzruszające bajki o jeżach, które uczą wrażliwości, przyjaźni i odwagi. Idealne do czytania przed snem, aby wyciszyć dzieci po dniu zabawy.

Kojot: Bajki o sprycie i odwadze

Zanurz się w przygodach kojotów, które uczą jak wykorzystać spryt, współpracę i przyjaźń. Fantastyczne historie na dobranoc dla małych poszukiwaczy wrażeń.

Świnka: Magiczne opowieści i przygody

Odkryj zabawne historie o świnkach, które poznają przyjaźń i empatię w codziennych przygodach. Doskonałe bajki na dobranoc, rozgrzewające serca.

Ruiny: Tajemnicze bajki dla dzieci

Odkryj pełne zagadek i magii historie osadzone w starych ruinach. Idealne opowieści przed snem, które pobudzą ciekawość i wyobraźnię najmłodszych.

Bagno: Pełne przygód bajki dla dzieci

Wkrocz do zielonego bagna, gdzie przyjaźń i ciekawość prowadzą do niezwykłych odkryć. Urocze historie na dobranoc, uczące otwartości i współpracy.