Król Baltazar, Zły Demon i Bohaterska Czwórka: Przygoda w Wielkiej Mocarni

dodano: 17-8-2024

Król

Dawno, dawno temu, gdy jeszcze legendy chodziły po świecie w świetlistych szatach, a wróżki przysiadały na porannych pajęczynach, istniało królestwo zwane Wielką Mocarnią.
Ruiny na rysunku: Ruiny Kraina ta lśniła zielenią lasów, złociła się łanami zbóż i gęsto oplatała tajemniczymi, rozległymi bagnami. Każdy, kto odwiedził Wielką Mocarnie, natychmiast czuł, że tu magia rośnie, jakby razem z dębami, a w powietrzu szeptały się sekrety pradawnych czasów. W tych stronach żył król Baltazar – brodaty, pogodny jegomość, którego mądrość była jak studnia bez dna, a serce otwarte niczym wrota zamku na przyjaznych gości.
Bagno na rysunku: Bagno Król kochał wszystkich swych poddanych, a najbardziej cenił zwierzęta, zamieszkujące magiczne mokradła wokół grodu. Niektóre z nich były tak niezwykłe, że ludzie szeptali o nich przy ogniu w długie, zimowe noce. Pierwszą była Gadająca Mucha – niewielka, błyszcząca, skrząca się kolorami tęczy.
Jeż na rysunku: Jeż Choć wydawała się zwyczajna, miała dar rozumienia wszystkich języków i potrafiła przekazać każdą tajemnicę, jaka leżała na dnie serca. Jeż Igor – ostrożny i mądry, niósł swe kolczaste futro z godnością. Ileż to razy uratował zwierzęcy dwór przed niebezpieczeństwami, wysyłając sprytne ostrzeżenia i przenikliwe rady! Kojot Bronek, wiecznie tryskający energią, uwielbiał figle i zawsze był gotów płatać psikusa każdemu, kto myślał, że już wszystko widział.
Kojot na rysunku: Kojot To on pierwszych uczył przebiegłości i radzenia sobie w tarapatach. A Świnia Dziunia, duża, różowa i pełna uporu, miała serce ze złota i nigdy nie cofała się przed żadnym wyzwaniem. Legenda głosiła, że kiedyś przepłynęła całe bajoro tylko po to, by zdobyć ulubioną szyszkę dla przyjaciela.
Demon na rysunku: Demon Wszystko w Wielkiej Mocarmi toczyło się sielsko, aż pewnej burzliwej nocy, gdy niebo rozdarł krzyk gromu, zjawił się Zły Demon. Miał skrzydła z czarnego dymu, oczy czerwone jak żar i śmiech, od którego kury przestawały nieść jajka. Począł siać postrach – kazał wysychać studniom, zsyłać mgły, w których gubiono drogę, i sprawiał, że pośród mieszkańców zakradał się strach.
Mucha na rysunku: Mucha Król Baltazar długo radził się doradców: wąsatych uczonych, wielkich magów i miejscowych szeptuch – lecz każda rada prowadziła donikąd. W końcu poprosił o pomoc swych przyjaciół z bagien. – Ruszajmy do starożytnych ruin! – zaproponował Jeż Igor, unosząc swe wąskie brwi.
Świnia na rysunku: Świnia – Tam mieszka mag, który z niejednym demonem już się mierzył. Cała drużyna, w tym nieodłączna Gadająca Mucha, sprytny Kojot Bronek i zawzięta Świnia Dziunia, ruszyli w podróż. Lasy, bagna i ruiny skrywały liczne niebezpieczeństwa: głęboki strumień, przez który musieli przejść po spróchniałym konarze; gęsty las, gdzie czekały leśne widma; szumiącą polanę, na której połyskiwały dziwne światła . Z każdym krokiem król uczył się czegoś nowego. Kiedy strumień wyglądał na nie do przebycia, Mucha frunęła pierwsza, podpowiadając najlepszą drogę i pokazując, że cierpliwość nagradza – jeden krok po drugim i można dotrzeć do celu. Gdy mroczny las budził strach, Jeż Igor szeptał królowi do ucha stare opowieści i przypominał, że ostrożność i mądrość to najpotężniejsze z broni, nawet wobec zaklętych drzew . Na polanie gdzie krążyły zjawy, Kojot Bronek rozśmieszał je do łez, biorąc na siebie ich żarty, aż same się rozpłynęły, uznając, że taki kompan to skarb, nie wróg. Zaś gdy wreszcie dotarli do stromych ruin, a król poczuł zniechęcenie, Świnia Dziunia naparła, ryjąc wśród kamieni i nie odpuszczając aż do skutku, udowadniając, że upór i odwaga otwierają wszystkie drzwi. W jaskini pod ruinami czekał mag Ambroży, stary, z brodą sięgającą stóp, ubrany w płaszcz utkany z gwiazd . – Magu, prosimy o twą pomoc – zawołał król. – Zły Demon zagraża naszej Krainie. .. Ambroży wysłuchał i zamieszał w kociołku pełnym błękitnego dymu. Po wielu godzinach, gdy cienie na ścianach zatańczyły najdziwniejsze tańce, mag wręczył królowi fiolkę z eliksirem . – To mikstura odwagi i nadziei, uczyniona z cierpliwości muchy, mądrości jeża, sprytu kojota i uporu świni – rzekł Ambroży. – Niech posłuży w godzinie próby. Wróciwszy do królestwa, stanęli przed strasznym Demonem . Gdy ten wyłonił się spomiędzy kłębów mgły, król wypił kilka kropel magicznej mikstury i poczuł, jak zalewa go odwaga przyjaciół. Demon zawył, gdy mag Ambroży rzucił zaklęcie mocy. Wtedy król z wiarą, jakiej nigdy w sobie nie czuł, wyciągnął fiolkę w stronę potwora . Zły Demon zadygotał – a jego wielkie czarne skrzydła zwinęły się niczym zasłony przed słońcem. Zło stopniało, a Demon przemienił się w skruszonego wilka, kryjącego twarz w łapach. W promieniach wschodzącego słońca królestwo odetchnęło . Już nigdy strach nie opanował Wielkiej Mocarni, a król Baltazar kazał wznieść tuż przy rynku ogromny pomnik czworga przyjaciół – nie po to, by spoglądały na przechodniów z góry, lecz by każdemu przypominały o sile ich cech. A dzieci do dziś, kiedy babcie opowiadają tę historię przy kominku, uczą się, że cierpliwość, mądrość, spryt i upór to klucz do każdej przygody, nawet tej największej. I że prawdziwe cuda kryją się w przyjaźni oraz wiarze! Gdy więc śpisz, kochana wnuczko, nie zapomnij, że nawet najdalsza droga zaczyna się od jednego kroku – a magia żyje w każdym dobrym sercu .




Zobacz więcej bajek:


Pasterz-Bohater i Zły Troll

Dawno, dawno temu, w zakątku świata, który wyglądał jakby rozlał się z bajecznego obrazu malarza, znajdowała się cudowna kraina, pełna tęczowych łąk, tajemniczych wysepek i szeleszczących lasów. Słońc... czytaj dalej...

Krasnolud Karolek i Tajemnica Oazy: Olbrzymia Kałamarnica

Dawno, dawno temu, w dalekiej krainie utkanej z mgieł i jadeitowych lasów, żył krasnolud o imieniu Karolek. Karolek był niewielkiego wzrostu, z gęstą rudą brodą i błyszczącymi, mądrymi oczami koloru r... czytaj dalej...

Król Leopold, nekromanta Mordek i drużyna niezwykłych zwierząt

Dawno, dawno temu, gdy jeszcze szept wiatru niósł w sobie echa dawnych zaklęć, a nocą nad lasami tańczyły świetliki niczym małe wróżki, w sercu przepięknej krainy żył król o imieniu Leopold. Królestwo... czytaj dalej...

Kategorie w których wystąpiła bajka:

Król: Bajki pełne przygód i mądrości

Wejdź do królewskiego świata, gdzie bohaterowie uczą się honoru, sprawiedliwości i troski o poddanych. Doskonałe opowieści na dobranoc.

Demon: Bajki pełne fantazji

Przenieś się w świat, gdzie dzielni bohaterowie muszą stawić czoła demonom, ucząc się przy tym odwagi i lojalności. Wieczorne czytanie z dreszczykiem.

Bajki na dobranoc o Giez: Przygody pełne humoru

Odkryj zabawne opowieści z gadającym giezem, które rozbawią Twoje dziecko i jednocześnie nauczą wartości. Idealne bajki na wieczorne czytanie.

Jeż: Ciepłe opowieści na dobranoc

Poznaj wzruszające bajki o jeżach, które uczą wrażliwości, przyjaźni i odwagi. Idealne do czytania przed snem, aby wyciszyć dzieci po dniu zabawy.

Kojot: Bajki o sprycie i odwadze

Zanurz się w przygodach kojotów, które uczą jak wykorzystać spryt, współpracę i przyjaźń. Fantastyczne historie na dobranoc dla małych poszukiwaczy wrażeń.

Świnka: Magiczne opowieści i przygody

Odkryj zabawne historie o świnkach, które poznają przyjaźń i empatię w codziennych przygodach. Doskonałe bajki na dobranoc, rozgrzewające serca.

Ruiny: Tajemnicze bajki dla dzieci

Odkryj pełne zagadek i magii historie osadzone w starych ruinach. Idealne opowieści przed snem, które pobudzą ciekawość i wyobraźnię najmłodszych.

Bagno: Pełne przygód bajki dla dzieci

Wkrocz do zielonego bagna, gdzie przyjaźń i ciekawość prowadzą do niezwykłych odkryć. Urocze historie na dobranoc, uczące otwartości i współpracy.